BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, September 29, 2009

Half time Muslim


first time aku nengok diz picture... aku terasa. ye la..full time ke halftime...
hmmm...ni yg wat aku nak membaca kondisi disekeliling bagaimana dan adakah mereka yg dlm mykadnye tertera Islam betul2 Islam?
cam sensitif je... tapi tuu la..
aku percaya mereka pun fikir mati n takut mati...
cume seruu tu lambat mari kot..
takkan nak tunggu ajal baru nk terkejut?aku pun same la jugak...aku pun byk dosa juga.nak memperbetulkan diri aku bersama2 suamiku jua...

kita tak sedar betapa dekatnya maut dengan kita.tiba2 ada insan disekeliling kita menyahut seruan Ilahi...sekelip mata sahaja.kuasa Allah. apa yg kita ada hanyalah pinjaman. kita nk jadi antara yg disayangi Allah,diredhai-Nya..tetapi kena juga cermin diri...
sejauh mana utk kita mendapat keredhaan Allah? atau kita hanya fikir tanggung jwb ustaz2 n ustazah semua tu utk ajar kita. yeke?

pada aku, kena la amik part juga.kena amik tahu sebab zaman sekarang mcm2 ada.
kalau kenal sape prof.dr. snouck hergronje... dan faham si munafik ni...kita tak nak ade manusia mcm dia berleluasa memusnahkan akidah umat Islam yg mmg dah rosak.

aku jumpa laman ni yg mmg siap bagi nas lagi http://www.puspiptek.net/Html/tafasir_indeks.asp?nomor=004

ayat dari surah Al-Baqarah tu pun sebenarnya terkesan di hati aku jugak...isy2. jauhkanlah aku dari kemunafikan dan kefasikan Ya Allah

0 comments: